پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو آذر ماه 1400

خريد فروش لوله استيل

اطلاعات كامل در مورد لوله پليكا

۱۷ بازديد

لوله هاي پلي وينيل كلرايد، به طور خلاصه، لوله هاي PVC، به طور گسترده اي به دليل مزاياي متعدد در كاربردهاي مختلف خانگي، كشاورزي و صنعتي در سراسر جهان شناخته شده است. ممكن است لوله پليكا و انواع آنها را براي انتقال آب آشاميدني، لوله كشي، آبياري و بسياري از كاربردهاي صنعتي در مورد حمل و نقل و توزيع سيالات استفاده كنيد. گفته مي شود كه PVC سومين پلاستيك توليد شده تجاري در جهان امروز است. اما آيا از تاريخچه كشف و تكامل تدريجي آن در اين مقياس وسيع استفاده امروزي آگاه هستيد؟ بياييد حفاري كنيم.
لوله پليكا
پليكا اولين بار توسط شيميدان آلماني ديگري به نام فريدريش هاينريش آگوست كلاته در سال 1913 به دليل فرآيند مستندسازي پليمريزاسيون وينيل كلريد با استفاده از نور خورشيد به ثبت رسيد.
حتي پس از اين شناخت، لوله پليكا به دليل ماهيت سفت و سخت و گاهي اوقات حتي شكننده، همچنان از صنايع دور مانده است. بيش از يك دهه طول كشيد تا دانشمندان فرآيندي را براي مهار شيميايي اين ترموپلاستيك جديد ايجاد كنند.
در سال 1926، Waldo Semon به همراه B.F. Goodrich Company، شارلوت، كاروليناي شمالي، ايالات متحده آمريكا فرايند پلاستيك سازي PVC را با استفاده از مواد افزودني مختلف كشف كردند. اين PVC انعطاف پذيري بسيار بيشتري را به ارمغان آورد و پردازش بيشتر به عنوان مناسب براي مصارف تجاري آسان تر شد.
در حدود سال 1932 بود كه اولين لوله ها با استفاده از PVC در آلمان ساخته شد.
در سال 1935، آلمان اولين لوله هاي PVC را توليد كرد. هزينه كم، نگهداري كم و انعطاف پذيري همه كاره آنها را به انتخابي محبوب براي خانوارها تبديل كرده است.
سير تكاملي لوله هاي  پليكا
پس از جنگ جهاني دوم، توليد تجاري PVC همراه با نوآوري هاي بيشتر افزايش يافت تا مواد كاربرپسندترين مشتق شده از PVC را بسازند. براي كاربردهاي تجاري مختلف، PVC با روان كننده ها، تثبيت كننده هاي حرارتي، پركننده ها، نرم كننده ها مانند مشتقات اسيد فتاليك و ساير افزودني ها براي سهولت در پردازش بيشتر مخلوط مي شود.
بنابراين جهان بعداً با CPVC (پلي وينيل كلرايد كلردار)، UPVC (پلي وينيل كلرايد غير پلاستيك) و غيره معرفي شد.
CPVC با كلرزني PVC توليد مي شود. به طور قابل توجهي انعطاف پذيرتر است و مي تواند دماي بالاتري را نسبت به PVC معمولي تحمل كند. از اين رو، كاربردهاي صنعتي گسترده تري نسبت به PVC به طور كلي دارد.
از طرف ديگر UPVC نسخه سفت تري از PVC است و به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز در بسياري از كشورهاي جهان استفاده مي شود.
كاربردها و انواع لوله هاي  پليكا
برندهاي معتبري مانند Ori-Plast Limited لوله هاي PVC، CPVC و UPVC را به همراه اتصالات در درجه ها و ضخامت هاي مختلف توليد مي كنند. اينها براي اهداف عملي مختلف مانند لوله هاي آبياري قطره اي، لوله هاي PVC پلاستيكي براي باغ (شلنگ)، لوله هاي SWR (خاك-پسماند-آب باران) uPVC، لوله هاي PVC-O و غيره مناسب هستند.
شما مي توانيد به راحتي لوله ها را با استفاده از يك كاتر لوله پليكا ساده جدا كنيد تا در نخلستان مورد نياز خود قرار گيرند و خاصيت مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش آنها را براي استفاده در شرايط سخت در فضاي باز نيز ايمن مي كند.
با مزاياي متعدد مانند هزينه كم، مقاومت در برابر خوردگي، حداقل نگهداري و نصب ساده و سريع، لوله پليكا و انواع آن به درستي به انتخاب مطلوب در طيف گسترده اي از كاربردهاي صنعتي، كشاورزي، تجاري و مسكوني تبديل شده اند.
اگر اين بحث در مورد تاريخچه و تكامل لوله هاي PVC براي شما جالب بود، چرا يك دقيقه آن را به اشتراك نمي گذاريد تا ديگران نيز از آن لذت ببرند!

http://fittings.parsiblog.com/Posts/2/%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87+%d9%be%d9%84%d9%8a%da%a9%d8%a7/

لوله پلي اتيلن قيمت

۱۸ بازديد

لوله هاي  پلي اتيلن به بخش اساسي زيرساخت بسياري از چيزها تبديل شده اند. اكثر لوله هاي پلي اتيلن در آبرساني، گازرساني، فاضلاب، زهكشي استفاده مي شود، اما نمونه هاي ديگري مانند لوله هاي كويل  پلي اتيلن وجود دارد كه به دليل دوام و چگالي بالا در زيرساخت هاي زيرزميني استفاده مي شود. اما اين لوله ها چگونه ساخته مي شوند و براي رساندن اين لوله ها به دست مشتريان دقيقاً چه اقداماتي انجام مي شود؟ امروز ما به اين سؤالات با شكستن فرآيند توليد كه تقريباً توسط تمام توليد كنندگان لوله  پلي اتيلن در هند دنبال مي شود، پاسخ خواهيم داد.

انباشته شدن مواد خام

مواد اوليه جدايي‌ناپذيرترين بخش فرآيند توليد را تشكيل مي‌دهد، زيرا بدون گنجاندن و در دسترس بودن مواد خام، توليد لوله براي توليدكننده غير ممكن خواهد بود. ماده اوليه اي كه براي ساخت لوله  پلي اتيلن استفاده مي شود گرانول  پلي اتيلن و كربن سياه است. گرانول هاي  پلي اتيلن تكه هاي كوچكي از پلي اتيلن با چگالي بالا هستند كه با كربن سياه در يك ظرف با دماي بالا مخلوط مي شوند.

ذوب كردن مواد خام

قبل از اينكه لوله با استفاده از دستگاه اكستروژن شكل بگيرد و فرآيندهاي بعدي انجام شود، ماده خام در ظرفي نگهداري مي شود و در دماي بالا قرار مي گيرد تا زماني كه ذوب شود.

اكستروژن و مرگ

اينجاست كه چيزها شروع به جالب شدن مي كنند. توليد كنندگان لوله  پلي اتيلن در هند از انواع مختلف ماشين هاي اكستروژن استفاده مي كنند كه با كمك آنها مواد خام ذوب شده را به شكل لوله در مي آورند. جداي از آن، مرگ لوله نيز طي همين فرآيند انجام مي شود.

براي شما توصيه مي شود: لوله ها و اتصالات آب PVC

كاليبراسيون خلاء و فشار

در ميان فرآيندهاي مهم ديگر، لوله بايد اين فرآيند را نيز طي كند. كاليبراسيون خلاء و فشار لوله به سازندگان لوله  پلي اتيلن اجازه مي دهد تا بدانند لوله چه نوع فشاري را مي تواند تحمل كند.

حمام خنك كننده

بديهي است كه لوله هاي كويل  پلي اتيلن زماني كه از فرآيندهاي ذكر شده خارج مي شوند داغ خواهند شد. به همين دليل، مهم است كه آنها تحت يك فرآيند حمام خنك كننده قرار گيرند كه باعث مي شود از يك دوش آب توزيع شده يكنواخت عبور كنند تا هر منحني لوله به خوبي پوشانده شود.

اين دومين مرحله آخر ساخت لوله است و پس از اينكه لوله خنك شده اين مرحله را طي كرد، واجد شرايط مرحله نهايي فرآيند مي شود كه به عنوان واحد برش شناخته مي شود.

واحد برش

لوله ها با قطع كردن آنها طول مشخصي پيدا مي كنند. اكثر لوله ها معمولا 3 متر، 6 متر و 9 متر طول دارند، اما در مورد لوله هاي  پلي اتيلن معمولا اين طول بيشتر است.

توليدكنندگان لوله  پلي اتيلن مراحل فوق را با صميميت فراوان دنبال مي كنند تا بتوانند بهترين محصولات خود را در اختيار مشتريان خود قرار دهند. ما به انجام همين كار اعتقاد داريم و به همين دليل است كه هر زمان كه فكر خريد لوله  پلي اتيلن يا هر چيزي كه مربوط به لوله كشي است به ذهن شما خطور كند، لوله هاي كاتاريا بايد اولين انتخاب شما باشد. محصولات ما به جاي ما صحبت مي كنند و شما از ديدن كارايي آنها شگفت زده خواهيد شد. 

 

http://fittings.parsiblog.com/Posts/4/%d9%85%d8%b2%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%8a+%d9%84%d9%88%d9%84%d9%87+%d9%be%d9%84%d9%8a+%d8%a7%d8%aa%d9%8a%d9%84%d9%86/