دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1400

خريد فروش لوله استيل

معرفي لوله استيل 316 و 304

۱۶ بازديد

لوله استيل 304 در مقابل لوله استيل 316: آنچه بايد بدانيد

مقايسه دو مورد از محبوب ترين درجه هاي ضد زنگ در سراسر جهان

در حالي كه دو گريد محبوب استيل ممكن است در يك نگاه يكسان به نظر برسند، اما تفاوت هاي مهمي دارند كه مي تواند منجر به صرفه جويي قابل توجهي در طول عمر محصول شما بسته به استفاده مورد نظر شما شود.

تمام استيل هاي حاوي تركيبي از آهن و كروم در سطوح مختلف هستند. اما تركيب دقيق - و ساير اضافات - چيزي است كه تفاوت بين نمرات را ايجاد مي كند.

محبوب ترين استيل درجه 304 حاوي 18٪ كروم و 8٪ نيكل است - اگرچه آلياژهاي ديگر در همان درجه وجود دارند.

فولادهاي استيل درجه 316 حاوي كروم كمتري هستند - اغلب حدود 16٪ - اما سطح نيكل را افزايش مي دهند و موليبدن را به مخلوط اضافه مي كنند.

در بيشتر آلياژهاي رايج، 10 درصد نيكل و 2 تا 3 درصد موليبدن وجود دارد. با اين حال، آلياژهاي ويژه ممكن است تا 9 درصد موليبدن داشته باشند.

مزاياي استيل 316

بيشترين استيل سفارش شده در سراسر جهان درجه 304 است.

اين استاندارد مقاومت در برابر خوردگي، شكل پذيري، استحكام و نگهداري آسان را ارائه مي دهد كه ضد زنگ براي آن شناخته شده است.

در حالي كه لوله استيل 316 از نظر مقدار فروش در رتبه دوم قرار دارد، اما مقاومت بسيار بالايي در برابر خوردگي نسبت به كلريدها و اسيدها دارد.

اين باعث محبوبيت آن براي طيف وسيعي از محيط‌ها مي‌شود - از جمله:

تجهيزات پزشكي و ايمپلنت

محيط هاي خدمات، پردازش و آماده سازي مواد غذايي

محيط هاي ساحلي

مناطق با نمك زياد (مانند جاده ها)

امكانات آبجوسازي

محيط هايي با افزايش قرار گرفتن در معرض قليايي ها و اسيدها

اين مقاومت‌هاي افزايش‌يافته همچنين به حذف حدس و گمان از تميز كردن كمك مي‌كند و به شما اين امكان را مي‌دهد كه با استفاده از پاك‌كننده‌ها و شوينده‌هاي قوي‌تر، بدون نگراني از آسيب يا تغيير ظاهر فولاد ضد زنگ، بيشتر اوقات ضد زنگ خود را تميز كنيد.

اين باعث مي شود 316 يك ارتقاي ايده آل براي محيط هايي با استانداردهاي بهداشتي و تميزي دقيق باشد.

پس كدام بهتر است... استيل 316 يا 304؟

با مزاياي ارائه شده توسط فولاد ضد زنگ 316، ممكن است تعجب كنيد كه چرا 304 محبوب‌ترين…


اگر مطمئن نيستيد كه كدام را انتخاب كنيد، اين كاربردهاي رايج را براي اين دو درجه در نظر بگيريد:

فولاد ضد زنگ 304

لوله كشي آب

مخازن ذخيره سازي

محفظه هاي برق داخلي

روكش چرخ

تزئينات خودرو

لوازم آشپزخانه

لوازم خانگي

تزئينات تزئيني

فولاد ضد زنگ 316

لوله كشي شيميايي

تجهيزات دارويي

تجهيزات پزشكي

تجهيزات شيميايي

شناورهاي فولادي ضد زنگ

فولاد سازه و اجزاء در محيط هاي دريايي

سطوح، تجهيزات و لوازم آشپزخانه تجاري

به طور خلاصه، بيشتر در مورد نيازهاي هزينه و مقاومت در برابر خوردگي است.

اگر به مقاومت اضافي 316 نياز نداريد، گريدهاي استاندارد 304 عملكرد و طول عمر مشابهي را با قيمت پايين‌تري ارائه مي‌دهند.

با اين حال، در شرايطي كه مقاومت اضافه مورد نياز است، 316 اغلب طول عمر عملكردي محصولات فولادي را سال‌ها بهبود مي‌بخشد.

با وجود افزايش اوليه سرمايه گذاري، اين مي تواند منجر به پس انداز طولاني مدت شديد شود.

آيا به دنبال اطلاعات بيشتر در مورد ويژگي‌هاي مختلف و ملاحظات عملكرد پيرامون ساير گريدهاي استيل هستيد؟

با تطبيق درجه ضد زنگ با استفاده و محيط مورد نظر خود، ميتوانيد مزاياي مالي و فيزيكي سرمايه گذاري استيل خود را بهينه كنيد.

http://steelpipefittings.rozblog.com/post/3


لوله مانيسمان رده 40

۱۶ بازديد



هنگام انجام هر فرآيند ساخت و ساز، داشتن مصالح صحيح بسيار مهم است. هنگامي كه آن پروژه شامل هر نوع لوله كشي ميشود، كسي بايد بين لوله هاي جوش داده شده و بدون درز تصميم بگيرد. اين تصميم هميشه آنطور كه به نظر ميرسد ساده نيست.


به عنوان مثال، مقررات زيادي در مورد استفاده از لوله هاي جوشي وجود دارد. اين بر اساس موادي است كه از طريق لوله عبور مي كنند و فشاري كه اين مواد تحت آن قرار مي گيرند. بنابراين، مهم است كه قبل از تصميم گيري در مورد لوله هاي فولادي بدون درز بدانيد.


لوله مانيسمان در مقابل لوله هاي جوش داده شده

يك لوله مانيسمان رده 40 با استفاده از يك سيلندر فولادي بلند توليد مي شود. ابتدا مهندسان سيلندر را گرم مي كنند. سپس ابزاري به نام سنبه را از وسط سيلندر وارد مي كنند. سپس سيلندر رول شده و كشيده مي شود تا به اندازه و ضخامت ديواره لوله لازم برسد.


برعكس، يك لوله جوش داده شده به عنوان يك ورق فولادي مسطح شروع مي شود كه به شكل لوله در مي آيد. سپس دو طرف به هم جوش داده مي شوند. در حالي كه به نظر مي رسد اين نوع لوله داراي يك درز واضح است كه بايد زمين شود، بسياري از لوله ها با استفاده از جريان الكتريكي با فركانس بالا جوش داده مي شوند كه دو طرف را به طور يكپارچه به هم متصل مي كند.


مزاياي لوله مانيسمان

لوله هاي جوش داده شده در محل جوش در برابر شكست آسيب پذيرتر هستند.

حتي اگر ممكن است يك درز قابل مشاهده نباشد. عليرغم پيشرفت در فناوري جوشكاري، لوله هاي جوش داده شده مي توانند حداكثر فشار را 20 درصد كمتر از فشار لوله هاي بدون درز تحمل كنند.


لوله مانيسمان رده 40 مزاياي ديگري نيز دارد. يك لوله بدون درز نيازي به آزمايش يكپارچگي جوش و در بيشتر موارد، عمليات حرارتي ندارد. اين به اين دليل است كه لوله مانيسمان در طول فرآيند توليد سخت مي شوند.


همچنين مي توان لوله مانيسمان را جايگزين لوله جوشي كرد. در اين ميان لوله جوشي به دليل قوانين قوي نمي تواند جاي لوله مانيسمان را بگيرد.


مهمتر از همه، لوله مانيسمان مقاومت بيشتري در برابر خوردگي دارند. آنها حاوي ناخالصي ها و عيوب كمتري هستند كه مربوط به چكش خواري هستند. اينها معمولاً در قسمت جوش داده شده لوله جوش داده شده ايجاد مي شوند.


مزاياي لوله هاي جوش داده شده

در حالي كه لوله مانيسمان مزاياي زيادي دارد، لوله هاي جوش داده شده نيز ممكن است برخي از آنها را داشته باشند. به عنوان مثال، لوله هاي جوش داده شده قيمت كمتري نسبت به لوله مانيسمان دارند و زمان خريد آنها كوتاهتر است.


استفاده از لوله مانيسمان هميشه ضروري نيست، اما صنايع نفت و داروسازي اغلب به آنها نياز دارند. دما و فشار بالا مربوط به محصولات آنها لوله مانيسمان را يك ضرورت مي كند.


در نتيجه قوانين صنعت، مهندسان بايد ساخت و درجه لوله را در نظر بگيرند. فرآيندهاي بدون درز و جوش داده شده نمي توانند همه گريدها را توليد كنند.


براي رعايت ضرب الاجل هاي دقيق، يك مهندس بايد درك كاملي از محدوديت هاي توليد داشته باشد.


اينكه آيا يك لوله مانيسمان يا جوش داده شده انتخاب مناسبي براي يك پروژه ساختماني خاص است، يك تصميم پيچيده با تكيه بر عوامل و منابع متعدد است. اين كه لوله چه چيزي را حمل خواهد كرد، توجه اصلي است.


لوله مانيسمان ممكن است پرهزينه تر و تهيه آن دشوار باشد، اما محصولي محكم و همه كاره است كه مي تواند آينده مهندسي را تغيير دهد.


http://persianmc.4kia.ir/info2/395051/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86/


لوله پلي اتيلن با چگالي بالا

۱۹ بازديد



لوله پلي اتيلن كه با نام هاي لوله پلي اتيلن pe100(لوله پلي اتيلن با چگالي بالا) و لوله پلي اتيلن pe80 شناخته مي شود در بسياري از پروژه هاي آب آشاميدني مانند تحويل آب تحت فشار، مايع و گاز استفاده مي شود. از سال 1955 لوله پلي اتيلن با تمام كشورهاي توسعه يافته شروع به استفاده كرد در پروژه‌هاي آب تحت فشار و امروزه مانند بتن قديمي، لوله‌هاي آزبست حذف زيرساخت‌ها در تمامي تداركات دولتي در بسياري از پروژه‌هاي زيربنايي جايگزين سازه قديمي با لوله پلي اتيلن شد. با فضاي كافي براي حفظ استفاده مورد نظر از لوله پلي اتيلن، مزيت آن است زيرا در پروژه هاي بين المللي از اهميت بالايي برخوردار است. مساحت لوله پلي اتيلن به طور قابل توجهي افزايش يافته است و اولين مورد به عنوان آب آشاميدني ترجيح داده مي شود، امروزه در حمل و نقل نفت، اسيد در گذرگاه هاي آب، لايروبي در لايروبي نقش مهمي ايفا مي كند. در پروژه هاي لوله پلي اتيلن نيز از اتصالات لوله پلي اتيلن زيادي استفاده مي شود


لوله پلي اتيلن به طور ايمن در پروژه هاي آب تحت فشار، آب آشاميدني، پروژه هاي توزيع گاز، پروژه هاي توزيع نفت، پروژه هاي آبياري، پسماندهاي صنعتي، سيستم هاي آتش نشاني، پروژه هاي لايروبي انواع حمل و نقل مايع و گاز استفاده مي شود.


لوله هايي كه توسط مولكول هاي پليمريزاسيون PE 100 توسط اتيلن ها ساخته مي شوند و در پروژه هاي حمل و نقل مايعات مورد استفاده قرار مي گيرند و لوله پلي اتيلن pe100 با لوله هاي PE100 – لوله هاي پلي اتيلن ناميده مي شوند.

لوله پلي اتيلن توسط مواد اوليه PE80 مورد استفاده در پروژه هاي گاز توليد مي شود و به آنها HDPE 80 يا PE80 مي گويند.

توليد لوله پلي اتيلن با شماره فشارهاي مختلف PN 2, PN 4, PN 6, PN 8, PN 10, PN 12,5, PN 16, PN 20, PN 25, PN 32, PN 40 و قابل ساخت نيز در دلخواه شماره فشار (PN) به عنوان توليد لوله پلي اتيلن ويژه. در اينجا مي توانيد فيلم توليد لوله پلي اتيلن را مشاهده نماييد 

لوله پلي اتيلن نيز با هزينه كم و در زمان كمتري نسبت به كفپوش ارائه مي دهند. پروژه هاي حفاري قابل راه رفتن را مي توان بدون حفاري انجام داد. آسان براي استفاده، و كشاورزان در پروژه رودخانه. لوله پلي اتيلن مي تواند خم شود و بدون نياز به اتصالات اضافي قابل خم شدن است. طول بيشتر دوباره باعث صرفه جويي در منابع، نيروي كار و زمان شد.

لوله پلي اتيلن با عمليات حرارتي به يكديگر جوش داده مي‌شوند، فرقي نمي‌كند كه در كنار روش جوش لب به لب يا روش جوش الكتروفيوژن به روشي منحصر به فرد از انواع ديگر لوله‌ها جوشانده شود. اين يك بررسي اضافي براي نشتي و كاهش هزينه لوله پلي اتيلن است كه يك عنصر ايمني اضافي ارائه شده است. لوله پلي اتيلن يك كاهش هزينه مهم در آب بندي با جوش است در اين روش به وضوح مشخص شده است.

لوله پلي اتيلن نيز صاف تر از سايرين است، لوله هاي فولادي، چدني، داكتيل يا بتن مانند اما كوچكتر از لوله پلي اتيلن مي توانند دبي حجمي معادل را در همان فشار نگه دارند.


محل استفاده (لوله پلي اتيلن).

لوله پلي اتيلن براي شبكه هاي آب آشاميدني،

لوله پلي اتيلن براي پروژه هاي آب آشاميدني،

لوله پلي اتيلن براي آب تحت فشار،

لوله هاي پلي اتيلن براي خطوط لوله آب بدون فشار با عدد فشار كمتر استفاده مي شود.

لوله پلي اتيلن مي توانند براي لوله هاي گاز طبيعي به عنوان لوله PE 80 يا لوله PE100 استفاده شوند.

لوله هاي پلي اتيلن براي منطقه نفتي،

لوله پلي اتيلن 100 براي منطقه صنعتي،

لوله پلي اتيلن 100 مي توانند براي ساخت استخر استفاده شوند.

لوله پلي اتيلن 100 براي پروژه هاي مزرعه ماهي استفاده مي شود.

از لوله پلي اتيلن براي پروژه هاي معدن استفاده مي شود.

لوله پلي اتيلن 100 همچنين مي توانند در پروژه هاي لوله كشي لايروبي hdpe براي زهكشي خروجي دريا به عنوان لوله لايروبي HDPE استفاده شوند.

لوله پلي اتيلن براي پروژه هاي زهكشي به عنوان لوله پلي اتيلن سوراخ دار يا لوله پلي اتيلن بدون سوراخ استفاده مي شود.

لوله پلي اتيلن با چگالي بالا مي تواند در خطوط لوله فاضلاب نيز ترجيح داده شود.

استفاده از لوله پلي اتيلن براي پروژه هاي آب چشمه طبيعي،

لوله پلي اتيلن كه براي محافظت از پروژه‌هاي الكتريكي استفاده مي‌شوند - پروژه‌هاي حفاظتي كابل برق بالا را پوشش مي‌دهند.

مزاياي لوله پلي اتيلن (لوله پلي اتيلن با چگالي بالا).

لوله پلي اتيلن عمر طولاني و بادوام دارند.

لوله پلي اتيلن به لطف خاصيت انعطاف پذيري بسيار خوبي با منطقه زمين سازگار است.

لوله پلي اتيلن بسيار مستحكم و مقاوم در برابر ترك ها و ضربه هاي شديد است.

لوله پلي اتيلن در برابر مواد شيميايي مقاوم است.

لوله پلي اتيلن به دليل جوش پذيري عالي، تحت فشار از اتصالات خود خارج نمي شود و آب بندي كامل را فراهم مي كند.

لوله پلي اتيلن به لطف تخصص سبك وزن به راحتي قابل نصب است.

لوله پلي اتيلن PE100 براي عدم حفظ كثيفي به دليل مقاوم بودن در برابر سموم و عدم وجود ميكروارگانيسم ها با تاييد وزارت بهداشت در تماس با مواد غذايي عيب محسوب نمي شود.

لوله پلي اتيلن در برابر سرما مقاوم است.

لوله پلي اتيلن با خيال راحت در زمين هاي نرم و مناطق زلزله استفاده مي شود.

حفاظت كاتدي لوله هاي پلي اتيلن تحت تاثير مواد خورنده در خاك قرار نمي گيرد و نيازي به انجام چنين اقداماتي در هنگام كف نيست.

لوله پلي اتيلن ضد زنگ است. اگرچه عملكرد واقعي لوله هاي PE100 حداقل 50 سال عمر محاسبه شده در اين مدت است.

Pe Pipe داراي سطح داخلي صاف است.

لوله پلي اتيلن 100 بدون جوشكاري مهر و موم يا الكتروفيوژن گرفته شده بدون نياز به قطعات اضافي تركيب مي شوند.

لوله پلي اتيلن را مي توان در كانال بيروني و كانال در هنگام نصب تركيب كرد.

لوله پلي اتيلن به راحتي با اتصالات خود سازگار مي شوند تا با روش جوشكاري الكتروفيوژن و روش جوشكاري فيوژن لب به لب يكديگر را جوش دهند.


منبع مطلب



 

اتصالات جوشي چگونه ساخته مي شود؟

۲۶ بازديد



اتصالات جوشي با فرآيند شكل دهي گرم ساخته مي شود كه شامل خم شدن و شكل دادن به شكل مي باشد. ماده اوليه اتصالات جوش لب به لب لوله اي است كه به طول برش داده مي شود، حرارت داده مي شود و با استفاده از رنگ ها به اشكال خاصي در مي آيد. عمليات حرارتي نيز براي حذف تنش هاي پسماند و به دست آوردن خواص مكانيكي مطلوب انجام مي شود.
اين يراق آلات با استفاده از آخرين تكنولوژي توليد مي شوند كه استحكام عالي و عمر طولاني را تضمين مي كنند. اين فرآيند به مقدار كمتري از عمليات حرارتي براي اطمينان از خواص فيزيكي بهتر نياز دارد.
مجموعه مراحل درگير در فرآيند ساخت اتصالات جوشي Buttweld در نماي دقيق زير آورده شده است:
آنيلينگ:
آنيلينگ به عنوان عمليات حرارتي نيز شناخته مي شود كه نقش فعالي در توليد دارد. در اين مرحله لوله ها به صورت كاملا اتوماتيك و نوار نقاله انجام مي شوند تا در دماي معيني گرم شوند. هنگامي كه لوله ها گرم مي شوند، بلافاصله در آب خاموش مي شوند.

در اينجا ميتوانيد اطلاعات بيشتري در مورد اتصالات جوشي دريافت كنيد
صاف كردن:
لوله ها با كمك دستگاه صاف كننده صاف مي شوند تا درجه بالايي از صافي در اين مرحله ايجاد شود.
اسيد شويي :
فرآيند ترشي به حذف مقياس درجه حرارت بالا و لايه كم كروم مجاور فلز از سطح فولاد ضد زنگ اشاره دارد.
غيرفعال سازي:
غيرفعال سازي فرآيند تصفيه سطح فولادهاي زنگ نزن به منظور از بين بردن آلاينده ها از فلز است. اين فرآيند همچنين به ترويج تشكيل يك فيلم غيرفعال پيوسته بر روي يك سطح تازه ايجاد شده كمك مي كند.
جلا دادن:
مرحله نهايي، پوليش نامگذاري شده است كه نشان دهنده كيفيت فوق العاده، ارزش زيبايي و بهداشتي بالا و دوام بالاي اتصالات جوشي لب به لب است. پوليش يك گام ضروري براي به دست آوردن ويژگي هاي عالي براي برآوردن خواسته هاي متنوع مشتريان است.

منبع:http://fittings.parsiblog.com/

لوله استيل 316

۱۶ بازديد



لوله استيل ضد زنگ 316/316L يك لوله آلياژي لوله استيل ضد زنگ 316/316L به شكل مربع است.

آلياژ فولاد ضد زنگ 316 يك درجه تحمل موليبدن است ، كه در بين فولادهاي ضد زنگ آستنيتي دومين

درجه پس از درجه 304 است.

موليبدن 316 خاصيت مقاومت به خوردگي كلي بهتري نسبت به درجه 304 مي دهد ، به ويژه مقاومت

بالاتري در محيط هاي كلريدي دارد. در اين سايت مي توانيد مطالب بيشتري از لوله استيل مشاهده كنيد

درجه 316L (L = كربن كم)) 316 است با اين تفاوت كه داراي آناليز كربن بسيار كم است ، مزيت آن اين

است كه مانع بارش مضر در محدوده 800 درجه فارنهايت تا 1500 درجه فارنهايت مي شود كه ممكن

است ناشي از جوشكاري سنگين تر باشد. بخش ها بنابراين 316L به طور گسترده اي در اجزاي جوش

داده شده با سنگين استفاده مي شود.

به طور معمول هيچ تفاوتي بين استيل ضد زنگ 316 و 316L وجود ندارد

منبع